Startpagina Webhosting Email adres toevoegen

Email adres toevoegen

Last updated on Nov 02, 2024

Handleiding voor het Aanmaken van een E-mailadres in DirectAdmin via CloudNode

In deze handleiding leer je stap voor stap hoe je een e-mailadres aanmaakt via DirectAdmin bij CloudNode. De server URL die we gebruiken is: hostingon.nl:2222.

Stap 1: Inloggen op DirectAdmin

  1. Open je webbrowser en ga naar de DirectAdmin loginpagina: http://hostingon.nl:2222.

  2. Voer je gebruikersnaam en wachtwoord in zoals verstrekt door CloudNode.

  3. Klik op Inloggen.

Stap 2: Ga naar het E-mailbeheer

  1. Nadat je bent ingelogd, kom je op het hoofdscherm van DirectAdmin.

  2. Zoek en klik op E-mailaccounts of E-mailbeheer (Email Accounts) in het hoofdmenu.

Stap 3: E-mailadres Aanmaken

  1. In het E-mailaccountsscherm, klik op de knop Maak een e-mailadres aan of Create Mail Account.

  2. Vul de volgende gegevens in:

    • Gebruikersnaam: Voer de naam in die je wilt gebruiken voor het e-mailadres. Dit wordt het eerste deel van je e-mailadres, bijvoorbeeld info in info@voorbeelddomein.nl.

    • Domein: Kies het domein waarvoor je het e-mailadres wilt aanmaken (bijvoorbeeld voorbeelddomein.nl).

    • Wachtwoord: Voer een sterk wachtwoord in of gebruik de wachtwoordgenerator om een veilig wachtwoord te genereren.

    • Wachtwoord bevestigen: Voer het wachtwoord nogmaals in om te bevestigen.

    • Schijfruimte (Optional): Je kunt optioneel de hoeveelheid schijfruimte (in MB) beperken die dit e-mailadres mag gebruiken. Laat dit veld leeg voor onbeperkte opslag.

  3. Klik op Aanmaken of Create om het e-mailadres aan te maken.

Stap 4: Bevestiging en Overzicht

  1. Na het aanmaken van het e-mailadres krijg je een bevestiging dat het succesvol is aangemaakt.

  2. Het nieuwe e-mailadres verschijnt nu in de lijst van e-mailaccounts in het E-mailaccountsscherm.

Stap 5: E-mail Instellen in een E-mailclient (Optioneel)

  1. Om toegang te krijgen tot je e-mail via een e-mailclient (zoals Outlook, Apple Mail, of een mobiel apparaat), zul je de volgende serverinstellingen nodig hebben:

    • Inkomende server (IMAP/POP3): mail.voorbeelddomein.nl (vervang voorbeelddomein.nl door je eigen domein).

    • Uitgaande server (SMTP): mail.voorbeelddomein.nl.

    • Gebruikersnaam: Het volledige e-mailadres (bijvoorbeeld info@voorbeelddomein.nl).

    • Wachtwoord: Het wachtwoord dat je hebt ingesteld tijdens het aanmaken van het e-mailadres.

    • Poorten:

      • IMAP: 143 of 993 (SSL)

      • POP3: 110 of 995 (SSL)

      • SMTP: 587 of 465 (SSL)

  2. Voeg het nieuwe e-mailadres toe aan je e-mailclient door bovenstaande gegevens in te voeren.

Stap 6: Webmail Toegang (Optioneel)

  1. Je kunt ook toegang krijgen tot je e-mail via Webmail:

    • Ga naar: http://webmail.voorbeelddomein.nl (vervang voorbeelddomein.nl door je eigen domein).

    • Log in met je volledige e-mailadres en wachtwoord.

Nu heb je succesvol een e-mailadres aangemaakt in DirectAdmin via CloudNode. Je kunt dit e-mailadres nu gebruiken om e-mails te verzenden en te ontvangen via je favoriete e-mailclient of via webmail!